Postup realizace tvorba nového loga

Postup realizace tvorba nového loga

Pro bližší představu o průběhu spolupráce si Vám dovolujeme rozepsat jednotlivé kroky, které vychází z letité zkušenosti při vytváření nového loga.

Proto, abychom pro Vás vytvořili perfektní logo a sjednotili vizuální styl, je nutné dodržet jednotlivé na sebe navazující kroky a především sjednotit co nejvíce podkladů týkajících se firmy, produktů, služeb a všech potřebných informací.

Fáze 1 - Příprava

1.1 Spolupráce

Celým procesem spolupráce Vás bude provázet náš projektový manažer, který zajistí hladký průběh realizace. Kompletní realizaci nového loga a vizuální identity s Vámi probere na osobní schůzce nebo formou konferenčního hovoru.

1.2 Zadání projektu

Upřesníte nám svoje požadavky a řeknete nám, co od nového loga očekáváte. My navrhneme ideální řešení. Domluvíme se tak na rozsahu a technickém řešení.

1.3 Cenová nabídka

Jakmile se společně dohodneme na rozsahu zakázky bude Vám obratem zaslána cenová nabídka s termínem realizace. Cena nového loga se odvíjí od náročnosti (počtu návrhů, korektur a celkového počtu grafiků, kteří se zakázce věnují). Dalším ukazatelem ceny je rozsah předaných manuálů a příprava podkladů pro registraci ochranné známky loga.

1.4 Smlouva o dílo

Po odsouhlasení cenové nabídky Vám zašleme návrh smlouvy o dílo včetně příloh obsahující specifikaci díla, časový harmonogram, jednotlivé termíny a technickou specifikaci.

1.5 Termín realizace

Standardně jsou termíny pro vytvoření nové vizuální identity nastaveny následovně: 

- analýza projektu (4 dny)
- ruční náčrty symbolu loga (3 dny)
- vektorizace symbolů (2 dny)
- výběr vhodné typografie (4 dny)
- interní konzultace týmu (2 dny)
- rozpracování grafických návrhů (4 dny)
- příprava prezentace (2 dny)
- odeslání prezentace
- korektury a zapracování zpětné vazby (3 dny)
- příprava k předání dokumentace (3 dny)

*Uvedené jsou pracovní dny.

1.6 Fakturace 1/3

Při podpisu smlouvy Vám bude automaticky vygenerována proforma faktura ve výši 1/3 z celkové částky projektu. Dnem úhrady startuje realizace projektu. Tato částka slouží i jako skicovné v případě výběrového řízení.

Fáze 2 - Realizace

2.1 Zadání projektu do 321 INTRA

Kompletní komunikace i jednotlivé termíny jsou detailně archivovány v našem projektovém systému, ke kterému máte neustálý přístup. Prostřednictvím intranetového systému můžete s námi komunikovat, sdílet podklady a zadávat jednotlivé korektury.

2.2 Podklady / dotazník

Základem úspěšné realizace každého projektu je shromáždění všech potřebných informací o Vaší společnosti, mezi které patří definice cílové skupiny, konkurence a působnosti. Pokud budete cítit potřebu některé body blíže specifikovat zašleme Vám projektový dotazník.

2.3 Analýza

V návaznosti na předání podkladů se pustíme do podrobné analýzy projektu. Obvykle se zaměřujeme na:

- analýza podkladů / rozsahu
- analýza firemních služeb a produktů
- analýza cílové skupiny
- analýza konkurence

2.4 Ruční náčrty

Tvorbu loga zpravidla začínáme ručními náčrty symbolu loga.

2.5 Vektorizace loga do křivek

Dalším krokem je vektorizace symbolů.

2.6 Typografie

Kromě velikosti znaku se zaměřujeme na další charakteristiky, které odlišují různá písma. Záleží na použitém písmu, ale také na tloušťce, sklonu a šířce znaku.

2.7 Interní korektury

Při výběru vhodné typografie a interních korekturách týmu s art directorem rozpracujeme grafické návrhy nového loga.

2.8 Prezentace

Prezentace probíhá dle dohody osobní schůzkou, případně interaktivní prezentací v PDF.

2.9 Korektury

Korektury a zapracování zpětné vazby z Vaší strany.

2.10 Fakturace

Pokud jste s koncepcí a finálním výstupem spokojeni, vystavujeme konečnou fakturu.

Fáze 3 - Předání

3.1 Předání

Obdržíte od nás kompletní balíček veškerých formátů nového loga (ai, pdf, eps, png, jpg). Součástí je předání licence výhradního užití a příprava podkladů pro žádost o registraci ochranné známky a základní logo manuál, který obsahuje definice barevnosti CMYK, PANTONE, RGB, černobílá varianta, ochranná zóna)

Kompletní data jsou předána na FLASH USB disku.

3.2 Registrace loga

Cena zahrnuje kompletní vytvoření loga včetně registrace do světové logobanky Brands of the World™ a návrh odvozených dvou variant loga, návrh logotypu včetně dovětku (claimu) a přípravy podkladů pro registraci ochranné známky.

3.3 Příprava manuálů

Logo manuál definuje základní varianty použití loga, barevnost, písmo a veškeré možnosti manipulace a koordinace se značkou. Slouží pro přesnější komunikaci nejen v rámci firmy, ale pro externí dodavatele reklamy či reklamní agentury. Udržuje tak přesné povědomí o značce ve vztahu k zákazníkům.

Design manuál je především prvním krokem k systematickému budování jednotného vizuálního stylu. Správné používání loga a corporate identity působí na klienty i zaměstnance uceleně a zaručuje tím jednotné vystupování, které buduje profesionální image a důvěryhodnost služeb i produktů.

Líbí se Vám postup realizace nového loga?

Zavřít